Спочатку ти дивуєшся, згодом захоплюєшся, а через деякий час вже не можеш без нього обходитись. Практичність Citroen Berlingo, як найуніверсальнішого представника LCV сегменту, важко переоцінити, а тепер він став ще зручнішим хоч і втратив деяку індивідуальність на фоні оновлень.
Схоже Citroen змінив курс в дизайні. Новий майстер-художник точно не любить яскравий макіяж та схиляється до стриманих класичних рис. Можливо такий стиль зайде більшості споживачів, які не люблять привертати увагу на дорозі. Як на мене, то оновлення третього покоління позбавило Berlingo однієї з найбільших переваг – експресивного дизайну, що хоч якось виділяло його серед інших двійнят концерну: Opel Combo Life, Peugeot Rifter і Fiat Doblo. А тепер взагалі його можна не впізнати.
Citroen Berlingo 1996
Citroen Berlingo 2000
А все ж таки саме Berlingo став першим автомобілем на базі фургонів в 1996 році, запропонувавши на сімейному ринку неймовірну практичність і багато простору на фоні майже повної відсутності вишуканості. Як завжди сміливий хід від Citroen. З того часу по світу розлетілось більше ніж 1,5 мільйона сімейних венів.
Citroen Berlingo 2024
З кожним поколінням Berlingo пропонував все більше і більше, а у 2021 році з третьою генерацією ми отримали досить класний продукт з імпресивним дизайном та пухкими формами, а також оригінальним салоном з яскравим забарвленням. Можна було б і забути про недоліки у вигляді крупнистого пластику в салоні та трохи поскрипуючих крісел.
Перемальоване обличчя Citroen Berlingo
Вгамуватись на цьому в Citroen не змогли, тому у 2024 році ми зустрічаємо оновлення. Звичайно почалось все саме зі зміни логотипа шеврона: характерний тепер підпис бренду став менш гучним та скромнішим, а ще вписаним в овал. Звичайно деякі іменні обриси в якосттрьох смуг залишили. І якщо дуже уважно поглянути, то можна помітити у свіжій діодній оптиці. Ну і розкидали ті смужки по периметру авто наче пасхалки. Але вони світловідбивні – практична штука насправді!
Звичайно, кузов сімейного вена не повинен бути доступним для легких подряпин. Згадайте тільки, як малі діти розмахують навкруги своїми іграшками, я вже не кажу про любов крихітних водіїв до краш-тестів своїх колясок об транспортний засіб батьків. І це не згадуючи про незграбних майстрів та вантажників. Благо дизайнери все передбачили, захистивши по периметру кузов досить міцними пластиковими накладками. Така штука, може не додає шарму, але точно на своєму місці і відпрацьовує на повну. Але це не нова фішка, хоч і змінюється залежно від дизайну.
На кормі майже без змін – відрізнити новинку від попередника майже неможливо: ті ж самі ліхтарі, бампери та двері, що відкриваються вверх, однак зник логотип з задньої двері, залишивши тільки надписи. Зберегли й зручне відкривання тільки заднього скла, як опцію, звичайно. Головне намацати кнопку, яка його відкриває, а ховається вона поряд зі звичайною кнопкою відкривання багажника, тож не ламайте склоочисник. Хоча логічніше було зробити замочок саме там.
Глибокий рестайлінг не такий глибокий
В перелік оновлень потрапив і трохи перероблений інтер’єр з покращеними технологіями та більш доступними приємними функціями. Так замість безлічі важелів, все керування довірили новому мультифункціональному керму. Мені здається, що його, з цими дивними горизонтальними чотирма спицями, придумали саме дизайнери Citroen і вже звідси поширили по іншим брендам, просто змінюючи логотип. Ну може тільки Peugeot зі своїм i-Cockpit буде відрізнятись, але там інша історія.
Намагались зберегти тут і той валізний настрій, який був притаманний останні роки представникам «шеврону». Прострочка широких крісел нагадує про кубічність, є клітинки та горизонтальні смуги. Широкі кишені та безмежний простір всюди куди не кинь оком. За бажанням можна встановити додаткові місткості для зберігання – в опціях багато цікавих аксесуарів. Звичайно збереглась і велика полиця під дахом.
Не стану розповідати про зручність цієї дивної клавіші перемикання передач, що розташували в центрі та близенько до керма. Тягнутись не потрібно, але це клацання якесь недоречне при таких серйозних габаритах та можливостях автівки. Не забувайте, що паркінг взагалі кнопкою вмикається. Як на мене, так можна було б і важіль залишити, як на механіці. Добре, що підлокітники опускаються та регулюються, тож є куди руку подіти.
Далеко від зручності і кліматичній системі. Її краще один раз налаштувати та не чіпати, особливо під час їзди. Клавіші та кнопки, звісно є, і це добре, але функції на них розподілили якось по-китайськи. Дуже не зручно тягнутись до регулювання сили обдуву. А зміна напрямку обдуву взагалі перекривається кермом.
Варто уважно вдивлятись і в комплектації, бо іноді там не вистачає того, що дуже важливо мати. Наприклад, клімат-контроль, і краще двозонний, бо за замовчуванням всі версії мають лише кондиціонер. Серед опцій є і зимовий пакет з підігрівами лобового скла, керма, крісел, що в морози врятує, адже дизель прогрівається не так швидко. Звернути увагу варто і на зсувні двері з розсувним склом – будуть або тільки праві, або по обох сторонах. Led-оптика в максимальній комплектації або теж в опції, а ось електропакет повний вже в базі. Центральний замок та щітки для скла з впорскуванням Magic Wash теж.
І найголовніше — тепер 10-дюймовий монітор в центрі буде за замовчуванням, як і бездротове підключення смартфонів Apple CarPlay та Android Auto. Бездротова зарядка можлива за окрему плату. Цифрова кольорова приладова панель на 10 дюймів – це вже прерогатива топових версій, на старті вона буде монохромна. Можна обрати серед декількох варіації відображення інформації з бортового комп’ютера і в принципі все. Центральна мультимедіа теж не радує багатством налаштувань. Все стримано, лаконічно та суто інформативно. Однак куди важливіше, що все працює без збоїв, впевнено та якісно.
Незмінна перевага
Тільки ті, хто хоч раз опинився перед пошуком найпрактичнішої автівки для сім’ї, бізнесу та подорожей зрозуміють наскільки важко знайти автівку, яке відповідатиме всім задачам. І про компактвени LCV згадують далеко не в першу чергу, але врешті решт таки приходять до висновку, що кращого і не знайти. Тут є п’яти та семимісні салони (дві довжини кузова 4410 мм та 4760 мм) з достатнім простором для багажу, і просто незлічена кількість кишень, ємностей для зберігань, і вантажність на рівні пікапа. З легкістю можна розвести трьох дітей по школам, забрати зі складу товар, доставити в необхідне місце, а також за необхідності зекономити на доставленні під час ремонтів. І це майже не згадуючи про обмеження в габаритах і іноді забуваючи про заправку.
Класичний сімейний вен здатний підняти на борт близько тони вантажу: від 690 кг до 725 кг залежно від версії. Достатньо скласти крісла, або взагалі їх прибрати та вмістити палету з керамогранітом на 40 квадратів – легше легкого. І такий навантажений товариш ще й керуватись буде краще ніж пустий. Що вже казати про вантажні модифікації. Оновлений Citroen Berlingo все так само має дві колісні бази у 2785 мм та 2975 мм. Відповідно об’єм вантажного відділення складає 983 л та 1538 л. І цей показник один з кращих в сегменті.
Завжди недооцінювали цей клас тільки через їх непрезентабельність та простоту салону, нескромно оздобленого жорстким пластиком, а також через досить застарілу механіку і мляву динаміку. Зараз з кожним оновленням вони стають кращими в усіх сенсах. Починаючи з дизельного турбованого двигуна 1.5 BlueHDi у двох форсуваннях: 100 к.с. або 130 к.с. і 250 Нм і 300 Нм відповідно. Також нещодавно з’явився 8-ступеневий автомат Aisin, як для сімейних версій, так і для фургонів. І в парі з потужним дизелем це дійсно чудова парочка, яка доставляє навіть задоволення.
Це економні двигуни, які давно встановлюють на представників концерну, тож це каже про їх надійність та легкість в пошуку запчастин. Вони взагалі непогано відпрацьовують навіть з завантаженим авто, підхоплюючи з низів і добре розкручуючи двигун. Та й завезти можуть далеко лише на одному баку. За моїм досвідом перевірено, що Berlingo з легкістю проїжджає більше ніж 700 км, а бак вміщує тільки 50 літрів дизеля і 17 літрів Adblue. З часом починає здаватись, що цей бак взагалі бездонний. Витрачає «роботяга» близько 5 літрів на 100 км. Тож це окреме задоволення.
Чіткість роботи коробки взагалі не залишає зауважень, як і відпрацювання шасі, яке незмінним залишається вже давно. Керованість відповідна класу і якось не очікуєш від багатиря поведінки бігуна. Тут незмінна конфігурація шасі: попереду комфортна незалежна підвіска типу Макферсон, а позаду балка зі стабілізаторами та посиленими пружинами. Буде гучно, іноді валко. Здається, що вона тримає вас на межі комфорту та дискомфорту. І тільки коли машина завантажена відчувається, що підвіска свою роботу виконує.
Висновки та конкуренти
Жоден сегмент комерційної лінійки або мінівенів не може закрити настільки широкий спектр задач, наскільки цей шатл. Саме його з легкістю зараховують в перелік найкращих сімейних автівок, саме його обирають підприємства для більшості автопарків, саме ці моделі модифікують в безліч різних версій від кав’ярні на колесах до шашличної.
Stellantis зумів запропонувати ринку конкурентну модель під різними шильдиками та навіть з різними характерами, але єдиними в найкращому — просторі, легкості, економічності, вантажності та зручності. Тож Berlingo серед Opel Combo Life, Fiat Doblo Peugeot Rifter знайде свого споживача, якому буде до вподоби не тільки зовнішність, але й історична спадщина бренду.
Ще один аргументом буде ціна, яка залишається конкурентною на ринку та починається з 943 500 гривень ($22 765), але комфортна версія вже сягне відмітки у 1 255 300 гривень ($30 288) з надбавкою за приємні опції. Тільки навіть серед кросоверів неможливо знайти за цю ціну гідного конкурента.
ПЛЮСИ: універсальність, простір, місткість, оглядовість, вантажність, економічність.
МІНУСИ: шумоізоляція, динаміка, дизайн.
Технічні характеристики Citroen Berlingo 1.5 8AT L1 Plus
Кузов, тип | Хетчбек\універсал |
Габарити (ДхШхВ), мм | 4410х1848х1775 |
Колісна база, мм | 2785 |
Заявлений кліренс, мм | 150 |
Об’єм багажника, л. | 983\2126 |
Споряджена маса, кг | 1535 |
Двигун | R4 турбо дизель |
Робочий об’єм, куб. см | 1.5 |
Потужність, к.с. | 150 |
Крутний момент, Нм | 300 |
Тип приводу | Передній |
Підвіска | Незалежна\ балка зі стабілізатором |
КПП | 8AT |
Динаміка 0-100, с | 12,9 |
Максимальна швидкість, км/год | 185 |
Споживання палива, л (змішаний) | 4,3 |
Вартість, грн | Від 943 500 |
Вартість тестового авто, грн | 1 255 300 |
Конкуренти | Opel Combo Life, Fiat Doblo, Peugeot Rifter, Toyota Proace City, VW Caddy, Renault Kangoo |
Джерело:ITC.ua
Опубліковано 18.12.2024 в розділі: Новини, Тест-драйви з мітками: Citroen, Citroen Berlingo
Бажаєте завжди бути в курсі важливих і корисних новин про все, що стосується ремонту та обслуговування автомобілів?
Підписуйтесь на нашу сторінку в Facebook!